שדות תה
המגזין כללי תזונה נכונה

טרנד התה הגדול – שותים תה ויורדים במשקל

"כשאצא מזה אקנה מתנות לכולם", שר אביתר בנאי וזה בדיוק מה שאני שרה לעצמי כל אביב. כשאני ארזה אפנק את כווווווווולם. כל אביב אני פותחת דף חדש מבטיחה לעצמי שארזה קצת כדי שאוכל להיכנס לג'ינס שאני שומרת. זה לא שאני לא נכנסת אליו בכלל, אני פשוט חייבת לסגור אותו בשכיבה תוך שאני מפסיקה לנשום ואם יש מישהו בסביבה שיכול לעזור לי כשמגיע הרגע להוריד אותו – הרי שחסכתי שעה שלמה האבקות, עצבים ואגלי זיעה.

את הקיץ הקרוב אני מתכוונת לקבל עם 7 קילו פחות. זו הבטחה שאני מתכוונת לכבד ולעמוד בה. הפעם בלי דיאטות כאסח או פתרונות פלא. הלכתי לדיאטנית בקופת החולים שבה אני חברה והיא בנתה לי דיאטה נהדרת שסוד הקסם שלה הוא ללא ספק – תה, וליתר דיוק תה ירוק.

סערה בכוס תה…

מאז שהתחלתי את הדיאטה ירדתי כבר 3 קילו!!!. אני מרגישה שאני אוכלת טוב, ישנה טוב יותר וקלילה יותר והתודה שלי נתונה, כאמור, לתה.

יש סוללה של מחקרים קליניים שמוכיחים שתה ירוק עוזר לשמור על אחוזי שומן נמוכים ומסייע לשמירה על משקל גוף תקין. 3 כוסות תה ירוק ביום – זה כל הסיפור. מומחים הראו כי הפיוז'ן בין ה- EGCG לבין הקפאין שנמצא בו מגביר הלכה למעשה את קצב חילוף החומרים בגוף שלנו, משפר באופן משמעותי את פעילותה של מערכת העיכול ואני הוכחה מהלכת שהם צודקים.

אני שותה תה לאחר כל ארוחה, ומהר מאוד גיליתי שאם שותים תה, הוא מרדים את התשוקה לחטאים קטנים ומתוקים לאחריה. הבטן הקטנה אך התפוחה שהייתה לי הפכה שטוחה והתחלתי להבין ממחקרים שקראתי, בהמלצת הדיאטנית שלי, שה – EGCG פועל בשני כיוונים: מצד אחד הוא מביא להפחתה בספיגת השומן בגוף ומן הצד השני הוא מפחית את היכולת של הגוף לאגור שומנים.

!My cup of Tea

תה הפך בחודשים האחרונים למרכיב חשוב בשגרת חיי, כפי שכבר הבנתם, הוא חגיגה וסוג של טקס וגיליתי הרבה מאוד פרטים מעניינים עליו. אשתף אתכם בכמה מהעיקריים שבהם:

כשהקיץ מגיע, אני לא מתכוונת לוותר על התה שלי, אני מאוד ממליצה על שתיית תה ירוק קר – אם שותים אותו ללא סוכר – הרי שיש לנו ביד משקה נטול קלוריות שמרענן את ימי הקיץ הרותחים.

פרט נוסף שגיליתי הוא שכדאי לרכוש חליטות תה ולהעדיפן על פני תיונים – המגע הישיר בין העלים לבין המים מבטיח את העברת השמנים הארומתיים. תיונים מונעים העברה חשובה זו וגם חושפים אותנו לדבק שנועד לסגור את התיון. בנוסף, חשוב להבחין בין חליטות צמחים שאינן מכילות תה כי אם צמחים שונים לבין חליטות תה.

במזרח הרחוק ענף התה דומה מאוד לענף היין – יש טועמים מקצועיים וחבלי ארץ שונים מתגאים בגידול וייצור של סוגי תה מעניינים במיוחד. ל ח י י ם!

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת במגזין קולינריום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *