תפוז
המגזין חגים כללי מתוקים תבשילים

מתכונים לראש השנה – רעיונות מוצלחים ומקוריים שיציפו אתכם במחמאות מהאורחים

דבש על החצילים? שניצלים בציפוי שקדים? תותים ואבוקדו? כל השילובים הללו שוודאי נשמעים לכם מוזרים על סף הלא חוקיים, יכולים דווקא להיות ההברקה של החג ולסחוט מהאורחים שהזמנתם עשרות מחמאות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפתוח את הראש ולצאת מהקוביה שאתם רגילים אליה, ופשוט לנסות ולטעום. כמו שאמא תמיד אומרת – אם לא תטעמי, איך תדעי? לפניכם כמה רעיונות והצעות לשדרוג מתכונים לראש השנה.

אז בואו נתחיל עם תערובת של שקדים, אגוזים, שומשום (ואם יש עוד דברים שנראים לכם שיכולים להתאים לתערובת הזו כדי להפוך אותה לקריספית ועשירה אתם כמובן מוזמנים לעוף עם הדמיון). זה מאוד פשוט ולא חייב כלל להיות משולב רק עם שניצל. כל מאכל שאתם רוצים שיהיה לו ציפוי קריספי, בין אם בטיגון או באפיה, יכול לקבל ציפוי שעשוי מתערובת (בריאה!) של שקדים ואגוזים.

למשל – טבעות בצל, פטריות ממולאות בגבינות בציפוי פריך, כרובית וכן הלאה. התהליך הוא די פשוט, מערבבים בצלחת שקדים קצוצים (אפשר להשתמש גם בקמח שקדים), אגוזים קצוצים נוספים אם יש עוד סוגים שאתם אוהבים (בוטנים, פקאנים, קשיו, פיסטוק), כמות נדיבה של שומשום ולאמיצים, גם שבבי קוקוס ושבבי שום יבש. מכאן זה כבר תלוי בכם, יש כאלה שטובלים את המאכל בביצה וקמח ואז בתערובת, יש כאלה שמוותרים על הקמח ויש כאלה שמצליחים לוותר על הביצה גם. חלק אופים וחלק מטגנים, אבל כך או כך, אם אתם מאנשי הטבילה בביצה – נסו לערבב אותה עם קצת חרדל בשביל טוויסט נוסף טעים במיוחד.

לרוב המשפחות יש פחות או יותר את אותם מתכונים לראש השנה – תבשיל בשר או צלי, תפוחי אדמה, אורז, סלטים טריים ומבושלים, פירה וכן הלאה. כל פעם בשינוי קטן בדרך כלל אבל עדיין, שום דבר מסעיר. אבל מה עם חצילים אפויים בדבש? מתי בפעם האחרונה יצא לכם לאכול משהו בסגנון הזה? אז הנה עוד טיפ קטן ומעניין ושילוב שלא תשכחו הרבה זמן – חצילים אפויים (או מטוגנים, לפרועים מביניכם) במעט שמן זית כשמיד לאחר היציאה מן התנור, יוצקים מעליהם זרזיפי דבש דקים ומעט מלח. לפי טעמכם, ניתן גם להוסיף קמצוץ תערובת של צ'ילי ושום (יבשה או רטובה, לשיקולכם) כדי להוסיף עקצוץ מענג. שילוב הטעמים המופלא הזה יפתיע וישמח כמעט כל אחד. רק לשים לב, לא לשרוף את החצילים אבל גם לא להוציאם לפני הזמן, חשוב שיהיו קריספיים.

עוד דבר שעושים בדרך כלל מרבית האנשים כשהם מחפשים מתכונים לראש השנה, זה לנסות להשאר באיזשהו תלם ודווקא לא להשתולל יותר מדי. אני יכולה להבין את זה מצד אחד, כי צריך להאכיל לא מעט אנשים ושכולם יצאו שבעים ומסופקים ואם אפשר אז גם שמחים. מצד שני, זה משעמם! אני בעד למצוא מתכונים מעניינים שיש פשוט סיכוי גבוה שיהיו אהובים על כולם. רעיונות מעניינים נוספים ופשוטים הם, סלט של ארוגולה, חצאי תותים טריים, קוביות אבוקדו, קרעי מוצרלה ובלסמי, כששילוב המתיקות-חמצמצות של התות מתערבבת בטעמים הכבדים יותר ויוצרת איזון נפלא.

אחרון חביב הוא קינוח שוקולד העשוי מ…אבוקדו. כן כן. מכניסים לבלנדר 2 אבוקדואים, 4-5 כפות קקאו משובח, סילאן או מייפל טבעיים לפי טעמכם והמתיקות הרצויה לכם ומוסיפים מעט קרם קוקוס עד לסמיכות שאתם אוהבים. כשהכל מתערבב למחית חלקה וקרמית מצננים במקרר ומתענגים על קינוח בריא, טעים, טבעוני, ללא גלוטן וללא סוכר.

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת במגזין קולינריום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *