פיצה
אוכלים בחוץ המגזין כללי

משלוחים לחיים יותר נוחים

בינינו? לא יודעת מה הייתי עושה בלי משלוחים. לא רק משלוחים של סושי כשממש מתחשק משהו קליל וטעים שמסובך מדי להתחיל להכין עכשיו בבית, לא רק של פיצה משפחתית כשרוצים לפנק את הילדים (טוב נו… לא רק את הילדים, מודה באשמה) ולא רק של מנות עיקריות אהובות של בשרים, סלטים ותוספות כשמחליטים לקחת חופש בסוף שבוע ולא לעמול על ארוחת השישי. בשבילי, אחד מהסוגים הכי מוצלחים של משלוחים, הם דווקא אלה שמגיעים מהסופר ישר הביתה.

אני יודעת איך זה נשמע – כמו פינוק קיצוני. גם אני חשבתי כך במשך שנים רבות ונמנעתי מ"התפנקות" מיותרת, שהרי אם אפשר להתאמץ ולעשות לבד, למה לא לחסוך כסף? או להציג מוסר עבודה גבוה? מה עם לא להתברגן יותר מדי? שחלילה לא נקלקל את הילדים או ניתן לשכנים את הרושם המוטעה שאנחנו שוחים בכסף והחיים שלנו דבש. עם הזמן הבנתי שההפך הוא קצת יותר נכון, לפחות לנו.

מגשי פירות משלוח

אנחנו עובדים כל כך קשה, לא רק בעבודה אלא גם בדרך אליה בתור הנהגים שמסיעים את הילדים לבית ספר ואחרי העבודה כשמסיעים ומחזירים אותם מהחוגים, כשוטרים ששומרים על הסדר, המשמעת והחוקים בבית, כמנקים ומטפלים ומורים פרטיים, כמכבסים, מחבקים ותומכים. ומעבר לילדים, יש אינסוף מחויבויות אחרות שגוזלות את זמננו ואת האנרגיות שלנו.

בשלב מסוים החלטתי לעשות סדר עדיפויות ולהבין איפה אני רוצה וחשוב לי לשים את מיטב האנרגיות שלי ואיפה פחות. חשוב לי יותר להשקיע זמן ותשומת לב בשיחה עם הילדים או בילוי זמן איכות עם המשפחה, מאשר לרוץ לסופר כשאני לחוצה להספיק לעשות קניות ומיד אחר כך לבשל לארוחת הערב ולהמשך השבוע כדי שיהיה לנו מה לקחת לעבודה ולילדים לבית הספר או לחילופין להתחיל את ההכנות לארוחת שישי.

הבנתי שגם מבחינה כספית זה משתלם ושלפעמים השקט הנפשי ולהתפנק ביחד בשלווה עם המשפחה בלי הלחץ שמביא איתו מתחים נוספים – שווה יותר מהכל. אז אנחנו לא שוחים בכסף ו"חלילה" לא הפכנו לבורגנים יתר על המידה (וגם אם כן, הידד לנו!), אבל אנחנו כן בוחרים לעשות משלוחים של אוכל או של מצרכים מהסופר בימים דחוקים ולחוצים מהרגיל ואני יכולה לשתף שזה עושה לנו רק טוב.

מה שכן, צריך לדעת גם איך ומתי לעשות את המשלוחים. כאמור, זה לא הרגל של דרך קבע, אלא החלטה ברגעים של עומס וימים גדושים במטלות. כשיש את הזמן, אני בהחלט לא "אתפנק" ואפילו אהנה ללכת לסופר לבחור בקפידה את הירקות, הפירות והמוצרים שאני רוצה. במשלוחים לעתים יש טעויות או שהירקות והפירות הם לא כאלה שהיינו בוחרים בעצמנו אבל אפשר לחיות עם זה רוב הזמן כשמחליטים שמשלוח זה הדבר הנכון כרגע.

בנוסף, אני משתדלת להזמין יותר מוצרים "יבשים" כמו אריזות ושקיות סגורות של אורז, פתיתים, קינואה, קוסקוס או שקיות של ירקות קפואים, פחיות שימורים וכן הלאה ופחות מוצרי גבינה שאני לא יכולה לבדוק את תוקפם בעצמי. כך או כך זה עניין של ניסוי וטעייה אישיים וכמעט תמיד שווה את זה. נסו והיווכחו! מנוחה נעימה.

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת במגזין קולינריום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *